tiden som gått

mig

Hej allihopa!

Idag ska jag börja med att presentera en revolutionerande nyhet:

kinapuffen.bilddagboken.se

som ni kan se har jag börjat lägga upp bilder! De flesta är från min ruttna mobilkamera så förvänta er ingen fantastisk kvalité. Det är dock ändå lite kul. Där kan ni se folk jag hänger med, mat jag äter och mina små tripper runt i staden.

Sen senast.

De två stora grejerna är att jag varit på IKEA och på besök hemma hos Reon.

Ikea var bisarrt. Allting var precis som hemma. Möblerna såg lika dana ut, varuhuset var i samma form och samma färger, samma Ikea-påsar och samma mat (köttbullar och lax och korv vid utgången). Allting hette till och med samma saker. Enda skillnaden var att om det först stod Billy överst så stod det sedan Birrii på japanska (så att de vet hur det ska uttalas) och sen tillsist priset i yen. Det var som sverige på japanska. Jag åt köttbullar och korv vid utgången och köpte saker jag inte behövde. The full ikea experience liksom.

Sen drog jag som sagt hem till Reon. Det var första gången jag sov över i ett japansk hem. Lite av en upplevelse. Jag visste att de bodde trångt så det var ingen överraskning, men det är alltid lite förvånande hur det ser ut i hemmen. Det är fullt, verkligen fullt med grejer så det blir ännu trängre än det är. Sen var även familjens umgängesmönster lite förvånande. Alla satt och gjorde allting i köket tillsammans. Utan att egentligen umgås, men där var de. Jag och leon satt och höll på att kopiera musik samitidigt som hans lillebror kollade på tv och hans pappa spelade gitarr och mamman gick runt och pysslade och pratade med alla och sig själv. Dessutom lagade hon hiskeliga mängder mat som jag kände mig tvingad att äta. Jag ska inte klaga det var verkligen gott, men jag kände mig redan lite tjock efter köttbullarna på IKEA.

Det var i alla fall trevligt.

Den här veckan är jag ledig. För det är skolfestival på skolan. Bilder kommer därifrån imorgon!

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback