politik

Sitter och läser på DNs hemsida om alliansens politik. Snart finns inga hyresrätter kvar och inga nya kommer byggas, den där extra tusenlappen i månaden kommer visst bara de rika till godo. Vi andra får betala den med galet höjda a-kasse och fackföreningsavgifter. En sänkt fastighetsskatt som är skitfin för alla som bor i lyxvillor, vi andra få visst bara 70% av vår lön om vi skulle råka bli permanent sjuka. Och jag bara skrattar när jag läser det här. Så läser jag också att väljarna nu ändrat sig, att om det vore val idag så skulle folk rösta på det röda blocket. De verkar förvånande, "var det den här politiken de tänkte föra"? och jag bara skrattar och tänker: ja vafan trodde ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback