framtiden

I natt kunde jag inte sova. Jag låg och vred och vände mig i sängen och lyssnade på podcaster från p1, min vän i etern. Skälet till sömnsvårigheten var framtiden. Denna otroligt gäckande tidpunkt. Vad ska det bli av mig? Vad ska jag ta mig till? Bör jag satsa på att bli en djävel på japanska och lingvistik och ja.. hanka mig fram? Sen framåt sextiden på morgonen kom en gammal tanke tillbaka till mig. Socionom. Ja, kanske är det socionom jag ska bli. Jag har bara 70 CSN-veckor kvar, men det skulle nog gå. Fan också... Jag måste tänka över det här.

Kommentarer
Postat av: Björn

socionom Tomas? Det är väl inte så kul. Satsa antingen på japanska och lingvistik eller varför inte läsa statsvetenskap med mig!

språkalternativet tror jag mest på för dig. Tänk på att du bara har ett liv.

Postat av: Tobias

Lyssna inte på Björn, det är som han säger du har ett liv, dvs du kommer kunna ändra dig ett antal gånger och välja ett antal olika alternativ i livet. Det är inget som säger att om du utbildar dig till socionom att du behöver vara det för evigt.

2007-04-30 @ 16:56:22
Postat av: k-paw man

Ni säger båda så kloka saker. Vi får se hur det går med framtiden... Björn har nog rätt i att jag ska satsa på språken just nu, men som tobias säger så behöver ju inget vara för evigt...

sen låter ju visserligen statsvetenskap hur kul som helst. darn ><

2007-04-30 @ 16:59:23
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Arktos

om du blir socionom så kommer språken bara bli kuriosa, en hobby på sidan av.
men det här är ju ditt beslut. kanske ett av de viktigaste i ditt liv! (jag vill bara förmildra din ångsest =) )
Men för mig låter det som att socionom är det trygga valet. Och Språken är drömvalet. Det kan vara läskigt att våga drömma men tänk om du lyckas med det du vill. Det är en läskig tanke som inte ska underskattas men inte heller hindra en.

2007-05-02 @ 21:27:47
URL: http://arktos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback