glad påsk

glad påsk på er allihopa!
Påsken är helt klart en av de bästa högtiderna. Den är inte så hypad så den brukar bli lätt läjdback, något jag verkligen uppskattar. Jul, midsommar, nyår och alla de högtiderna tycker jag mest är stressande så påsken passar mig som hand i handske. Och ju mindre man tänker på jesus och desto mer påskharar i choklad man äter desto bättre. Jag tycker illa om när högtider förknippas med religion, ju mer högtiderna bara blir ursäkter för att umgås och kanske hänga lite fjädrar i ris eller köpa en gran och klä med glitter desto gladare blir jag. Det gör mig verkligen jättetrött när folk klagar på att ingen kommer ihåg varför vi firar jul och så vidare. Det är bara bra om dagens ungdomar inte kommer ihåg det. Mindre religion till folket säger jag!

Själv firade jag påsken med ett besök på IKEA tillsammans med kim. Det är alltid lika kul att åka dit. Och så kan man jul tillfredställa stora delar av sitt svenskmatochgodisbehov. Bilder från utflykten och mycket annat hittar ni som vanligt i min
bilddagbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback