mer nörderier

Idag var det rollspel hemma hos Jocke som gällde. En rafflande omgång shadowrun. Den innehöll allt som en omgång behöver innehålla. Förvirrande intriger, zombies, en regnig djungel och mycket annat. Tyvärr han jag inte avancera plotten så långt som jag tänkt. Så nu hoppas jag vi ska kunna spela en gång till innan det är dags att prioritera Tobias svavelvinterkampanj. Åhh. Eskapism det är så bra.

Appråpå eskapism så var jag med modey (åsa) och dani på karaoke på kickis häromdagen. Kickis är mytomspunnet som ett av de värsta ställena i stan, vilket det verkligen levde upp till. Bartendern förolämpade mig och var elak. På väggarna hade de satt upp utdrag ur tidningar där de fått tre plus av city i betyg. Wow, tre plus liksom. Modey skrev i alla fall om hur karaoken upplevdes och jag håller precis med. Bäst var när den lite äldre kvinnan sjöng. Hon kanske inte var perfekt i tekniken, men det var rent och så jäkla bra. Som om hon haft sången inom sig så länge och bara sjöng ut sina drömmar. Hon passade egentligen inte in. Hade smygit dit strax innan karaoken öppnade, spelat lite jack-vegas automat, tagit en drink och gått runt lite. Sen så började karaoken och då sjöng hon för oss. Så jävla fint.

Imorgon måste jag få plugg gjort. Jag ser verkligen inte fram emot det. Puh.

Har märkt att blogg.se inte funkar bra med safari. jag som bytt webbläsare och är så nöjd. Måste jag byta tillbaka webbläsare eller bloggtjänst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback