160000

Så börjar det. Hemflyttandet. Idag bar jag iväg en stor låda till posten. Enligt vågen vägde det exakt 16000g. Böcker, tv-spelsfodral och annat som jag lyckats samla på mig under snart nio månader här. Det känns konstigt, att vara ute i så här god tid med paketen som ska skickas hem, men också bra. Att veta att jag inte den sista dagen i landet måste packa frenetiskt och undra hur jag ska få med mig allt extra baggage hem. Hem... Märkligt ord det där. Jag längtar lite till Sverige. Jag är dock osäker på om jag verkligen längtar ifrån Japan.
Nåja, nu går det inte att ändra sig i alla fall. Siktet är på att ta mig tillbaka till Sverige och där ta tag i saker och ting!

En sak på orosmomentlistan är jobbansökan som jag skickade tidigare i veckan. Jag misstänker att jag har satt på för lite porto på den. Så nu undrar jag, ska jag direkt skicka en ny ansökan med rätt mängd porto, eller kanske ringa och fråga om de tagit emot den någon gång nästa vecka... Det jag oroar mig för är om de får en sån där "någon har skickat brev till er med för lite porto-på"-lapp... Det skulle vara pinsamt. Ja ja. Det löser sig.

Vad gäller värmen kan jag säga att även om det inte är så varmt idag så är blomsprutan på full effekt. Det regnar nämligen, vilket jag tar som ett tecken på att vi är på väg in i regnperioden. Det här landet borde göra något åt sitt väder!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag kom in! Woohoooo!

2007-05-26 @ 19:24:50
Postat av: k-paw man

jag läste det på helgon! wow! grattis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback