japanska

när jag får frågor om japanska så blir jag alltid jätteosäker, till och med på sådana saker jag vet. Det är jättestörande när man får enkla frågor och så blir man helt ställd. Man vet ju svaret, men också lite hur det kan variera och så vet man inte exakt vad som är rätt eller mest passande för situationen. Eller så får man frågor om ett ord som man kan i en betydelse för att man har använt det och hört det användas så och så dyker den inte upp i det jävla lexikonet när man vill dubbelkolla! Så otroligt irriterande och dessutom jobbigt när ens japanskasjälvförtroende inte alltid är på topp. 'suck'

Kommentarer
Postat av: Arktos

Ah du tomas, minns att det är de intelligenta och kompetenta som tvivlar på sin kunskap.

visheten kommer ur tvivlet

Postat av: Tobias

Här håller jag med Björn. Dessutom är det ganska typiskt svenskt att inte försöka visa sig duktig.

2007-05-02 @ 22:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback