yuriko, yakiniku och figurer

Idag har jag träffat yuriko. Det är alltid lika trevligt. Hon är helt fångad i Final Fantasy XI, som hon dessutom jobbar med att översätta, så varje gång man träffar henne har hon antingen precis dygnat för att det var någon boss som behövde besegras eller så har hon precis klivit upp (kring åtta-tiden på kvällen) efter att ha sovit bara några få timmar. Det känns skönt att någon är mer galen och har mer skruvad dygnsrytm än en själv.
Nåja, vi gjorde vår traditionsenliga yakiniku-ät-hur-mycket-du-vill-kväll. Viken inleds med massor av yakiniku och avslutas antingen med karaoke eller med att spendera alldeles för mycket pengar på ett game center. Hon precis som jag sjunger gärna karaoke länge och hon är en av få kompisar som inte har något emot att spendera tid i game centers. Det är oftast hon som drar med mig dit till och med. Hur kul som helst. Jag lyckades i alla fall på game centret utöka min samling plastfigurer (vilket man kan göra här i japan utan att anses som en komplett galning) och sen spelade vi lite skuta-spel också. Det är alltid trevligt att hänga med Yuriko helt enkelt. Folk som är lika nördiga som jag har många pluspoäng att hämta här. Speciellt om det kan kombineras med öl och karaoke med jämna mellanrum!


Kommentarer
Postat av: Tobias

Tro mig, jag kommer kunna gå med dig på Gamecenter i flera, flera timmar =)

2007-05-03 @ 20:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback