änglar tillhörande charlie

Idag spelade jag först bas. Det är kul att bonka, men jag är så fruktansvärt dålig. Man blir väl kanske bättre om man försöker spela lite mer.

Sen åkte jag hem till Katta. Vi åt mat och pratade bra om ditten och datten. Sen såg vi på
Charlies Angels 2. Den filmen, precis som ettan, gör mig verkligen glad. Totalt orealistisk action med tuffa tjejer och urcoola repliker och gräddet på moset är ju de hemska ordvitsarna. Ett problem med de två charlies angel's filmerna är dock att jag inte riktigt kan avgöra om de är sjukt sexistiska eller om de är bra för att det är tjejer som tar för sig och är "subjekt" så att säga. Vi diskuterade saken och jag vill att det inte ska vara sexistiska skitfilmer, men risken är nog stor att det är det. Nåja, de gör mig glad i alla fall och det får räcka.

Appråpå film så var jag på bio igår och såg Stardust. En mycket roande rulle. Jag blev glad och lite lycklig. En snygg fantasyberättelse med en kärlekshistoria som är precis så sockersöt som de ska vara. Det otroliga var dock mamman som satt på raden bakom oss och tydligen hade tänkt att läsa all textning för sitt barn. Otroligt irriterande. Alessandra fick dock tyst på henne. Tur det. Dessutom var det verkligen ingen barnfilm kan jag tycka. Visst det var inget blod, men mycket ond bråd död och spådomar i djurinälvor. Roligt var det i alla fall när häxorna dödar en liten iller för att spå (man såg dock inte själva blodet och den uppskurna illern) och barnet på raden bakom högt frågar "vad gjorde de med djuret". Tyvärr hörde jag inte mammans svar.

Dagens kors i taket är att Jan Björklund gör något jag tycker är bra. Svårt att genomföra och efterleva, men jag håller verkligen med om att religiösa friskolor och framför allt religiösa inslag i undervisningen helt enkelt inte borde få förekomma. Det är läskigt med friskolor som den på kungsholmen (jag har så klart glömt namnet nu) som berättar att det är förkastligt med homosexualitet, eller om några skolor får för sig att undervisa om intelligent design som en minst lika troligt teori som darwin. Jag hoppas lagen blir bra och att den kan stoppa sådana saker.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Fast religionskunskap borde fortfarande få finnas väl? Nu har jag inte läst artikeln än, kanske borde göra det först.

2007-10-15 @ 15:32:58
Postat av: k-paw man

jadå det skulle vara klar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback