vinternatt




vinternatten har belägrat mig
med mörkret
gatlyktorna längs trottoaren
leder väg
stilla har stjärnorna alltid varit
stilla, en vinternatts själ

ögonen vandrar, följer ljuspunkternas [...]
en nattbuss försent. kylan har följt med
hem.
stilla, juletid i vilsam väntan
stilla! min brustna vilja

ett ögonblick (stod tiden stilla?)
gud förbarmade sig över alla
mätte varje önskas djup
i talens absurda verklighet
kan snöflingornas former döljas

till våren ska himmelen åter tändas
vinternatten ska ta sitt farväl
men än så lär den dröja, kvar kring
husens längor

vinternatten har belägrat mig
med mörkret
vi väntas med lyckans bud
för tiden
stilla har stjärnorna alltid varit
stilla, så här är jag given




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0