tillbakablick

Skolan var gul - inte senapsgul utan blekgul,
urblekt, urtvättad som lärarna och läxorna
vägen dit tog tio minuter, jag var nog alltid i tid
men
vi var rebeller i fantasin
vildsinta hjältar som härskade med stil utan
skapade världar i lego och 
listorna;
1. tycker jag om mest
och minst
tycker jag om: X
jag ljög självklart, allt var bluff och båg
utom i
skogarna som höll oss vakna med vilsna
vindar och en äng fylld av maskrosor utanför fönstret
som tävlade med solen
så kom hösten med äpplen och gula löv
vi blev äldre och skolan bleknade till vitt
ett busskort som tog oss precis så långt
som buss 307 gick
leden rättades, militärisk disciplin men
när klockan ringde in blev vi
riktiga jävla svin
och vi närmade oss upproret med musik 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0