jättelik

jag är stor som en jätte!
fem meter hög, tornande
över omgivningarna
marscherandes ner längsmed gatan
i den vackraste parad någon sett (men ändå slår folk undan blickarna, deras ögon fyllda med skräck)
och mitt slagord ekar
långt utanför städernas tunna betongväggar
in i skogar, och över hav, till alla fjärran hörn.
"Jag är en jätte! Jag är här!
Jag har form! Jag är oövervinnerlig i mig själv!
Jag tar mig rätten att vara på väg någonstans, för alltid! Att aldrig behöva vara klar!"

(och visst, innuti
är jag rädd. frusen. fortfarande rätt liten.
men i beslut växer jag. och får den form
som jag vill ha. i mina beslut är jag en jätte,
oövervinnerlig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0