ekonomi

jag är nog en av världens minst ekonomiska människor. När jag inser att jag börjar få ont om pengar blir jag ganska bra på att leva snålt. Och har jag inga pengar alls så.. ja då är det inte så mycket att göra åt saken. Då sitter jag hemma. Tyvärr finns det några saker som alltid i slutändan förstör mina ekonomiska kalkyler och gör mig än fattigare eller får mig att låna pengar med mer eller mindre förmånliga villkor.

1. Karaoke (Öl)
Att gå ut och dricka öl och/eller sjunga i goda vänners lag har jag otroligt svårt att säga nej till. Det är ju så sjukt trevligt. Här i Japan tar det ofta formen av karaoke. Hemma i Sverige blir det snarast veckans öl på carmen.

2. Böcker
Ser jag en bok som jag känner att jag behöver så har jag så sjukt svårt att låta bli. Det hände idag. Dels var det en bok med massor med japanska folkberättelser och sen en jättetrevlig utgåva av
Kojiki. Visst det var inte jättemycket pengar... men säkert pengar som hade kunnat spenderats mer ekonomiskt.

3. Räkningar
Ja.. Jag har nämligen en tendens att glömma. Missförstå och helt enkelt klanta mig med räkningar. Det är jättedumt som här i japan där jag gått runt och trott att jag betalat hyran i förskott hur länge som helst. Och så nu när jag ska få min sluthyra, för det jag bor här i september trodde jag, så visar det sig självklart att augustis hyra inte alls var det jag betalde i juli, det var tydligen för juli. Så här står jag med en hyra till som måste betalas. Irriterande. Summa summarum: jag är utfattig. *suck*

Det var en otroligt ointressant redogörelse för mitt (o)ekonomiska sinne. Håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback