den bisarra världen

Nu har jag inte skrivit på länge. Jag skulle vilja säga att jag har haft fullt upp, men mycket har faktiskt varit på grund av tv-spel, vilket väl kanske inte räknas in i den kategorin. Men, nu till dagens inlägg:

Vi lever i en bisarr värld. Och jag gillar det. Det jag gillar är egentligen inte det faktum att en stackars kamel troligtvis har plågats ihjäl och lämpats av vid en vägkant. Jag gillar bara det bisarra som uppstår ur situationen. Någon måste ringa in till polisen och anmäla en död kamel och polisen kommer troligtvis inte tro dem, vem skulle göra det liksom? Jag skulle då inte tro någon som sa till mig att de sett en död kamel. Sen därtill bara det faktum att det ligger en kamel någonstans i Sverige är ju lite lagom märklig och hela skeendet, allt som krävts för att få den där kamelen till en väggren i småland (eller var det nu var) är en så bisarr kedja av mänsklighetens mindre smickrande, och kanske en del mer smickrande, sidor och handlingar. Det är liksom det stora resultatet av vad vi använder vår hjärnkapacitet, industriella produktion och fantastiska transportmöjligheter till. Liksom "Titta, det här är resultatet av mänsklig civilisation" och den tanken roar mig.

Sen vill jag bara skicka ytterligare en tanke till den stackars kamelen! All sympati.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Måste delge en (sann) historia som Jockes mor berättat för mig. En man har varit ute på jakt men inte nedlagt något byte. Han är på väg hem när han kör på ett rådjur. Rådjuret får sig en rejäl smäll men inte mer än att det chockat springer in i skogen. Mannen, som inte är skadad, ringer till polisen och förklarar läget. Viltjouren har ingen möjlighet att komma för att avliva det skadade rådjuret och en polispatrull skickas till olycksplatsen istället. Mannen informerar polisen om att han är jägare och har sitt vapen med sig men får beskedet att han under inga omständigheter själv får gå in i skogen för att skjuta djuret. Väl framme på plats vidhåller polisen att följa regelverket och en polis beger sig in i skogen för att med sitt tjänstevapen göra slut på rådjurets långdragna lidande. En polis utan någon som helst erfarenhet av jakt kan tilläggas. Bisarrt var ordet.

2007-07-02 @ 22:24:08
Postat av: k-paw man

haha. polisen... ibland är de också roliga!

Postat av: Arktos

byrokrati var ordet

2007-07-04 @ 17:44:30
Postat av: k-paw man

byråkrati är fantastiskt. en nödvändighet för ett modernt samhälle (skulle jag säga) och samtidigt galet när det dras till sin spets...

2007-07-06 @ 20:35:28
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback