i'm still about an hour away from home

Det börjar bli mitt i natten här och jag slår ihjäl tid genom att dumsurfa och glo på japansk tv. Just nu tittar jag på något ur-liknande engelskaprogram. Det är otroligt kul. Tre stycken japaner får sitta och göra uttalsövningar och spela olika dumma. Och så är den en proffessor Hiroko som lär ut uttal och säger saker som "r på engelska är inte samma sak som r på japanska" och liknande. Till det hela kommer en hysterisk, lite otäck allvetande berättarröst som deltagarna i programmet pratar med ibland.

image12

Jag misstänker att det inte kommer synas på bilden, men den manlige eleven har en röd kavaj med rosa skjorta till. Det är helt sjukt fult. Nästan så att det blir lite fulsnyggt.


Den här veckan i skolan kommer nog bli lite jobbig. Det är som vanligt en hel termins arbete som jag på ett mästerligt vis lyckats skjuta upp till sista veckan på terminen. Nåja, det löser sig nog...

Såg förövrigt tillsammans igår. Och jag måste säga att det är den bästa av den där regisörrens filmer. Åtminstone bland de jag sett. Den är lite märklig på det viset att den lyckas visa både de bästa och de sämsta sidorna hos alla människorna som deltar, och man kan inte helt tycka om någon och man kan inte heller helt tycka illa om någon. Barnen behandlas dåligt, vuxna gör fel, men det är ändå så blir det otroligt rätt ibland. Jag gillar den filmen skarpt. Helt klart.

Sen känner jag att jag borde skriva lite om politik, det har ju varit både det ena och det andra utspelet nu under almedalsveckan och i anslutning där till. Jag orkar dock inte riktigt. En kort kommentar bara är att Nyamko Sabuni gör mig besviken gång på gång, och den känsla jag hade för henne som en något vettig folkpartist är som förbytt. Hon framstår mer och mer som okunnig och fördomsfull... och folkpartiets förslag om att ge lite pengar till de som klarar SFI är väl inte helt självklart ett dåligt förslag, men analysen som ligger bakom är häpnadsväckande. Nåja, jag orkar som sagt inte nu.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Japaner är galna. Hörde på radion om jordbävningen och det japanska kärnavfallet som tydligen förvarats i tunnor vid kraftverket (bara sådär) och att några eventuellt vält. Vad gör de med sitt radioaktiva avfall egentligen? De har ju inte direkt några "säkra" bergrum.

2007-07-17 @ 10:07:29
Postat av: k-paw man

Jag tror att de förvarar det i tunnor... Det är väl en bra metod? Eller? Det var någon skandal här för några år sedan med arbetare som bar runt på radioaktivt material i plasthinkar. Det tas bara på allvar som en fasad. Egentligen är de nog rätt oförsiktiga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback