huggvapen

Jag ägnade mig idag åt avancerad fönstershopping. Vandrade från T-centralen till Skanstull. I köpcentret ringen gick jag förbi ett BR-leksaker (jag vill fortfarande hävda att det heter Stor&Liten, men det är väl galet av mig) som gjorde reklam för Morgonstjärna, huggvapen 70cm. Snacka om att barnen får häftigare leksaker nu för tiden. Sen undrar jag om det är fler än jag som direkt reagerade med att tänka "morgonstjärna är väl ändå inget huggvapen!?".

image23

Produktinformationen är i alla fall saklig och bra, priset är dessutom tydligt. Det såg lite absurt ut i mina ögon i alla fall.

Sen så åt jag kebab vid odenplan och kollade på kablage för att koppla ihop mitt playstation med min tv på ett bättre sätt än jag gör nu (tydligen är komponentkabel värsta grejen) men det var dyrt och jag vet inte om jag verkligen behöver det. Tåls i alla fall att tänka på.

Kommentarer
Postat av: Arktos

Ja visst heter det Stor & liten. Och nej, morgonstjärna är väl inget huggvapen, även om det kan räknas som det i vissa stridstabeller eftersom den både har kross- och stickskada (ha, min nördkunskaper är fortfarande knivskarpa!).

Postat av: k-paw man

du vet.. vissa ränder går aldrig ur ;P

2007-10-15 @ 00:32:38
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback