bio igen

Var på bio med anna kerstin idag, som för övrigt bloggar om livet som musiklärare här. Det var en rätt märklig film, först blev jag inte alls övertygad av estetiken, men långsamt långsamt drogs jag liksom in i berättelsen. Som vanligt fick man dock störa sig på biopubliken. Följande fel gjorde den:

1) Någon hade köpt en påse godis som prasslade helt sjukt mycket. De prasslade dessutom när det var som tystast i filmen, helt ogenerat.
2) De tyckte det var kul med tjocka människor och sa "vad äckligt!".
3) En person i publiken skrattade alldeles för högt. Något som alla andra nödtvunget skulle skratta åt.

Är det något jag gillar att klaga på och känna mig reaktionär kring är det hur folk går på bio. Sluta förstöra mina nittio spänn!!

Nåja, nu förstördes det ju inte helt och hållet. Berättelsen om de två bröderna och deras familj var så pass bra att det inte helt förstördes. Den sista skepsis jag kunde ha haft för filmen försvann på skoldiskot när följande hit spelades.

(notera ninjorna i videon. helt slumpmässigt helt otroligt bra.)

Den här låten är helt fantastisk. Och nog något av det bästa om åttiotalet presterat i musikväg. Dessutom är det en av mina karaokelåtar (eller en som Iva och Yuriko brukar sjunga tillsammans och jag avnjuta). I alla fall så är det en låt som får mig på fall totalt. Me like som man säger.

Nu ska jag försöka plugga lite. Vi får se hur det går. Måste läsa en jättelång artikel om japanskt barnafödande... Intressant, men ni vet hur det är med måsten.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Men vilken film var det då??

Postat av: k-paw

jajustja. det glömde jag skriva... *^^*
Pingpong-kingen var det jag var och såg.

2008-02-28 @ 17:51:59
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Arktos

ha! jag gissade rätt på vilken film!

2008-03-01 @ 19:56:29
URL: http://bjornaxen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback