irritationsmoment i vardagen.

I dag spenderade jag en lång stund i skolans datorsalar med att försöka skriva ut en artikel som jag behöver få läst, sammanfattad och presenterbar till morgondagens seminarium. Det hela var en rätt frustrerande upplevelse av massor med olika anledningar.

Så nu, när jag sitter här hemma i full färd med att läsa och sammanfatta och är rätt nöjd med situationen, jag dricker gott te, stillsam musik i bakgrunden, ett intressant ämne* och så vidare, när jag upptäcker att jag missat att skriva ut en sida. Så fruktansvärt irriterande. Ja, jag kan läsa den på datorskärmen, men då kan jag inte anteckna i marginalen, stryka under och hålla på. Plus att jag känner mig så jäkla korkad. En sida liksom... 'suck' Det är ett irritationsmoment av rang i vardagen.

För att allt inte ska vara nattsvart vill jag avsluta inlägget med ett youtube-klipp som alltid gör mig glad.





*ämnet för dagen är hur de ekonomiska relationerna mellan Kina och Japan fortsatt utvecklas trots det ganska ogynnsamma politiska läget, samt hur det här är förknippat med komplementära drag i ländernas ekonomi.

Kommentarer
Postat av: Arktos

jag har allt sett den där filmen! Den är inte rolig! Den är läskig! kulturkrock av värsta sort!

(ett utropsteckeninlägg!!!)

Postat av: k-paw

kulturkrock av bästa varianten menar du!!! Härlig och fin.

2008-02-14 @ 03:46:43
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback