Juno

Var på bio igår med Jocke och såg Juno. Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva den, men det var lite samma känsla som i Little Miss Sunshine. Båda två är i alla fall filmer jag rekommenderar starkt. För att sno ett citat av Åsa "det är skönt med amerikanska filmer som inte är amerikanska". Det bästa är när filmer presenterar något utan att moralisera kring det. Utan enkelt bara visar upp hur det kan vara och hur olika människor kan tänka kring det. Något Juno verkligen gjorde, den enda moralkakan (som jag uppfattade) var när människan som moraliserade över andras val blev uppläxad. En kaka helt i min smak.

I annat fall så har min gode vän Herr E börjat blogga han med. Så vi får hälsa honom välkommen in i bloggosfären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback