lördag morgon

hej igen.
det har gått några dagar sen mitt senaste inlägg. så jag får väl ta och uppdatera er på det mesta som hänt. vilket egentligen inte är så mycket. skolan har dragit igång och den klass jag hamnat i är verkligen för lätt. jag har provat att gå på några klasser i de högre nivåerna och klassen ovanför känns verkligen som min nivå. Så jag tänkte ta och byta till den. För att få göra det måste jag dock gå och be min studievägledare om tillåtelse, jag hoppas hon inte sätter sig på tvären.

På torsdagseftermiddagen så gick jag och kim och handlade mat. och det är verkligen dyrt här. För 500 kronor fick jag:
5 kilo ris
1 burk kimuchi
800 gram kött
1 paket tofu
7 potatisar
1 purjolök
2 burkar med snabbnudlar
1 kg mochi
1 paket curry
20 meter plast (vad fan heter det, ni vet sådan där som man har runt maten?)
5 bananer
5 äpplen
6 ägg
1 liten flaska soya
1 liten flaska stekolja
1 liten flaska shabushabusås
1/2 kålhuvud
8 små förpackningar yogurt

Jag vet inte, det kanske inte är jättedyr, men det känns verkligen dyrt.

Nåja, sen på torsdagkvällen träffade jag Yuiko och Yuho, två systrar jag lärde känna förra gången här i japan. Fantastiskt trevligt och dessutom fantastiskt att umgås med två japaner som inte gjorde sin japanska enklare och ändå tilltalade en direkt och antog att man förstod! Det gjorde mig mycket glad. Plus att de verkligen är trevliga då då.

I fredags var jag på konsert med Leon och såg en kille som hette INORAN, helt okej, men lite ojämnt tempo. Insåg dessutom att jag saknar mitt band där hemma (vinkar!) och att det är hiskeligt dyrt med konserter här. 315 spänn för en konsert på en klubb. Det känns dyrt.

Sen idag på lördagen så har jag ägnat morgonen åt att läsa i den spännande sciencefictionserien och sedan städa i ordning på mitt rum. Eller rättare sagt: packa upp. Något som inte riktigt blivit av förräns nu. Det känns bra med lite ordning, hur länge den nu kommer vara.

På återskrivande!

Tomas

Kommentarer
Postat av: Tuss

20 meter plast... 'gladpack' heter det. :-P

2006-10-27 @ 09:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback