tiden gar

ja josses vad tiden gar.

det har redan gatt over en vecka sen mitt senaste inlagg och jag vet i arlighetens namn inte vad som hant sedan dess. skolan har i alla fall dragit igang sa smatt och det ar ganska bra. jag ar nojd med lektionerna aven om jag kanske tagit pa mig nagon for mycket. naja, jag kanske kommer behova plugga och anstranga mig lite vilket kanns bra.
det har varit ont om stora handelser, men nu i lordags skulle jag, john(britt), kim(svensk)och lite annat lost folk ut och dricka alkohol. Det gick bra fram tills det att vi spenderat tva timmar pa en izakaya med drick-hur -mycket-du-vill erbjudande. Sen skulle vi ta oss till en annan stadsdel vilket lampligast gjordes med taxi eftersom tagen har slutar ga klockan 0030 (!!!!). Dock slapper taxichauforerna av oss vid olika stallen (vi var totalt sex personer) och sen hittar vi helt enkelt inte varandra. Sa jag, kim och en svissian vandrar runt, tar en ol till pa en izakaya innan Iva min gamla goda bulgariska ringer och drar med oss pa karaoke. Vilket vi sysselsatter oss med fram till sex pa morgonen. Valdigt trevligt och otroligt kul. Dagen efter spenderar jag med en bok och mcdonaldsmat. Det behovdes kan jag saga.
Min dator hemma har gatt sonder, sa nu sitter jag i skolan och agnar mig at epostande trots att jag borde plugga. Jag gar och funderar pa om jag ska kopa en ny dator eller inte. Fan, det ar ungefar 14 000 kronor jag inte riktigt har.  men a andra sidan ar det billigare an de 19 000 kronor den skulle kosta hemma i sverige. plus att jag da far tillbaka 1500 pa storecredit i butiken jag koper den i.... hmmm..

en annan highlight jag kan namna ar nar jag var hos min tutor (vad heter det pa svenska?) fodelsedagsfest. Det var ingen jattetillstallning men, vi var kanske 15 personer. En bit in i det hela sjungs det en happy birthday (med japanskt uttal: happii baasdei to yuu) och sen kommer alla japaner pa plats pa att det finns ju en spanjor och en svensk  i rummet. hur sjunger man pa vara sprak mantro. och under applader och jubel tvingas jag sjunga ja ma hon leva. det gick bra. och jag fick staende ovationer och en enorm fascination infor att vi inte sjong med "happy birthday"melodin. Hur kunde det komma sig? Jag kande mig som i skymningslandet och tackade gudarna for att jag hunnit dricka en chuu-hi innan det var dags for sjungandet.

jag ska forsoka ordna bilder forresten.. ifall nagon som laser det har ar intresserad..?


Kommentarer
Postat av: Tuss

Det såg lite tomt ut på kommentarer här. Kommentarer måste ju vara trevliga att få?! Så jag skriver lite.

Händelsen med födelsedagssångerna låter verkligen fascinerande... Men vad konstigt att tågen slutar gå 0030 i enormt gigantiska Tokyo, hur kommer det sig?

Bilder vill jag gärna se. :-D

Kramar, Tuss

2006-10-27 @ 09:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback