irritation

Irritationen ar idag total. Inte nog med att skolan borjar igen, vilket jag inte sett fram emot. Dessutom rakar jag ut for annu mer strul, eller vad man nu ska kalla det for, med mitt manadskort pa lokaltrafiken. Hela forra terminen kunde jag inte fa studentrabatt for att de vagrade klistra pa en lite klisterlapp som behovdes pa baksidan av mitt studentkort. Vilket jag tyst fann mig i och helt enkelt betalade det tredubbla priset for manadskortet (600 kronor istallet for 180 kronor). Sa idag nar skolan borjar igen gar jag lydigt och koper det dar manadskortet och dom da min forvaning nar jag kommer till skolan och blir kallad till kontoret for att de ska satta pa den dar djavla klisterlappen!!!!! Och tydligen gar det inte att byta och fa pengarna tillbaka pa det javla manadskort jag redan kopt sa jag har slangt 420 kronor i sjon. Hade inte skolan kunnat ringa, mejla, skicka ett vanligt brev, smsa eller pa nagot annat satt kontaktat mig nar de visste att jag och alla som bodde pa min korridor haft problem med det har och klagat atskilliga ganger... An mer irriterande blir det for att jag ar skitfattig och de dar pengarna hade gjort all skillnad mellan att bara ata ris i en manad och att ata ris med nagonting till... [suck] Jag far val hoppas att nagot bra hander snart sa jag blir glad.

Kommentarer
Postat av: arktos

Fy satan säger jag bara. Men byrokrati och krångel verkar vara vad livet går ut på. Det blir ju dubbelt värre om man inte får den rabbatt som finns och som man väntat sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback