dagarna som gått

jag lyckades plugga idag. det kändes bra att ta igen lite av alla de föreläsningar jag missat. varför tryter alltid orken i december liksom? annars har jag spelat wow och haft göran på besök. Jag lyckades laga mat som innehöll flera ingredienser (för att vara exakt: chili, vitlök, champinjoner, zuchini, soltorkade tomater, mozarella, kräm fräsch och pastapinnar+salt,peppar och pizzakryddor). Jag blir alltid lite förvånad när jag gör något sådant.

Vi pratade om rätt mycket jag och Göran. Om olika ismer, om att studera på högskola och definera sig som akademiker, samt lite om konst och vårt förhållande till det. Jag fick nog lite kläm på olika saker. Tankar som behöver mogna. Men, det var bra samtal.

Igår åt jag kebab med anna kerstin och ojade mig över min potentiella diabetes/sömnápne/blodbrist/någon hitintills inte särskilt väldokumenterad cancerform och lite andra sjukdomar jag skulle kunna ha. Vi promenerade runt lite, köpte yogurt med lakrits i hötorgshallarna. Goda téer på tehuset och så vidare. Det var mycket skratt. Kom hem och somnade tidigt. Sov sen jättelänge. Det behövs i så här mörka tider.

På tal om sömn. Kanske skulle jag gå och lägga mig nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback