jag hatar dig med

Igår var jag på konstutställning med Göran och Micke. Vi såg "In hate we trust" på Diselverkstaden. Jag tycker att i princip alla borde gå och se den. Otroligt starka bilder om hatet mot homosexuella, bisexuella och transpersoner (och även andra svaga grupper i förlängningen). Det är viktig konst.

Sen idag, efter att ha nördat mig med björn på dagen, ätit god julkorv hos min mor på kvällen så var jag och såg oviktig konst. Nämligen biofilmen Beowulf. Jag vet inte om den var så mycket att hänga i julgranen, men den var lite kul. Tyvärr var biosalongen som vanligt fylld med idioter som pratade som om det var deras vardagsrum och dessutom med otroligt korkade kommentarer. Dö liksom. De påminde mig om inte annat om varför det ytterst sällan är värt att pröjsa 90 spänn för bio.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Det är därför du ska gå på bio på dagen om du har chansen. Oftast färre folk, det är även då som de som är äkta cinemaister går, eftersom de slipper alla idioter. Ett annat tips är att försöka gå på Grand och Victoria, som numera ägs av Svenska Bio. Är också biografer som det vanliga patrasket inte går på. Möjligtvis hålla dig till de udda SF biograferna, Skandia, Filmstaden Råsunda och Saga (Pensionärs bion)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback