IKEA-möbel

Idag gjorde jag ett självtest på IKEAs hemsida (det återfinns på följande adress: http://www.ikea.family.ikea.se/ikeafamily/jsp/polopoly.jsp?d=226&a=1455)

Jag blev tydligen halspegeln RISKA... (ja, jag skriver med versaler för att jag är ett stort IKEA-fan och vill få er alla att komma ihåg varumärkerna och åka till IKEA och köpa prylar...)

hallspegeln RISKA

Hallspegeln RISKAs främsta karaktärsdrag är att hon/han är empatisk, generös, snäll och skör. En RISKA är ofta en mycket omtyckt person. En sådan som du gärna dricker te och småpratar i timmar tillsammans med.

Vissa skulle kalla henne/honom jag-svag på gränsen till självutplånande. Visst, dessa karaktärsdrag existerar, för en hallspegel beror humör och dagsform mycket på hennes sällskap. Tillsammans med en vän med starkt utstrålande personlighet (t ex fåtöljen BARKARBY) förvandlas RISKA till en sådan person. Men förtrollningen kan brytas eftersom hallspegeln är något av en kameleont.

Ytligt sett är hon/han knappast någon ledargastalt, men det finns som bekant många olika sätt att leda på. Hallspegeln RISKA behärskar de dolda härskarteknikerna och får därför ofta sin vilja igenom utan att folk runt omkring förstod hur det gick till. I trängda situationer blir hon/han vass och agerar reflexmässigt. Kommentarer och kritik studsar tillbaka.

Innerst inne är varje RISKA en drömmare. Håll drömmen vid liv så ska allt gå väl!


Annars ägnar jag dagen åt lite slapphänt plugg. Läste en novell som vi har prov på imorgon. Den var väl inte någon fantastisk sak, men den var lättläst vilket fick mig att känna mig bra på japanska och det är ju alltid kul.

Dagens soundtrack:

"in the end" från shortbu-soundtracket.

Rekomenderas varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback