"in the zone"

Jag vet inte om ni, kära läsare, hört talas om det amerikanska uttrycket "in the zone". Det betyder i alla fall om jag har förstått det rätt något i stil med att "vara på humör för"  eller "ha lust eller ork med". På senare tid har jag dock märkt att jag är allt annat utom i zonen för de saker jag brukar göra. Jag har inte spelat några onlinerollspel, inte läst särskilt mycket böcker (utom sträckläsning av Harry Potter och dödsrelikerna), inte bloggat alls särskilt mycket, inte skrivit något annat heller och så vidare. Jag har trott att det var för att det var slutprov och sådant i skolan och för att jag pluggade till dem... men, i ärlighetens namn, när pluggade jag senast till ett prov?
Jag vet helt enkelt inte vad som hänt med tiden. Jag har kollat lite på tv-serier och en och annan nedladdad film. Jag har sovit en hel del. Jag kan dock inte sätta fingret på det. Jag som hade blivit ganska duktig på att inte ha jättemycket tid som bara försvann. Det är irriterande.
Nåja, det kommer säkert lösa sig på något vis i alla fall. Jag vill dock tillbaka till zonen.

Nu till något helt annat.
Imorgon kommer Katta hit! Det ska bli skitkul. Jag har ruskigt dåligt samvete över att jag inte kan möta henne på flygplatsen. Hon är ju dock en stor flicka så hon ska nog kunna klara sig själv. Jag ser dock mycket fram emot att få visa henne runt i Tokyo. Sen kommer Tobias och Anna också. Det ska bli än roligare. Tobias verkar lite nervös över Tokyos pendeltåg och tunnelbanesystem, men han kommer nog komma över det när han kommer hit. Dem kommer jag i alla fall kunna möta på flygplatsen (om jag är på det snälla humöret, muahahahaha!).


Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

You better be in your good mood. Annars kommer jag inte ta med din julklapp =P

Postat av: Modey

Jag vet precis vad du menar. Livet är så grått och tråkigt när man inte har lust med nåt, men man vill gärna ha det och kan inte riktigt tvinga sig. Hoppas att du och Katta har det kul, i alla fall. Jag brukar bli väldigt uppmuntrad av besök från fjärran.

2007-07-30 @ 01:39:39
URL: http://modey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback