supernintendo

En kort uppdatering gällande supernintendot. Det verkar inte ha tagit någon skada alls trots sin långa källarexil. Bilden nedan tog jag nyss när jag provspelade Final Fantasy V som hastigast. Woho!
image24

Supernintendo-grafik är verkligen något alldeles särskilt. Jag misstänker dock att dagens ungdomar inte alls förstår att uppskatta pixlar som ovan. Nostalgi nostalgi. Som något slags värdelöst vetande kan jag nämna att eftersom jag har ett japanskt supernintendo så har jag också japansk längd på handkontrollernas sladdar. Vilket betyder typ högst en meter. Nintendo fick ju anpassa längden till de mycket större amerikanska och europeiska vardagsrummen när maskinen släpptes här. Jag får dock sitta bisarrt nära tv-n när jag spelar.

Nu iväg till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback