första dagen

Igår var första dagen hemma i Sverige igen. I början var det hela otroligt märkligt. Människor var stora och buffliga och försäljare kaxiga och "kunniga". Götgatan ner kändes som en liten sorglig historia i septembermulnaden. Jag åt kebab (åh vad jag saknat) och brownie med Anna Kerstin. Fikade hos Göran. Fick jättegod middag hos Jocke och Sofia (kött och potatis!). Och var ute och svirade hela natten. Det hela slutade hos Åsa med ett glas vin i handen och prat fram till småtimmarna.

Så när jag åkte hem tidigt i morse så hade staden som känts så konstig och främmande när jag gick upp i torsdagsmorse börjat att så småningom bli en plats som jag känner mig tillhörande. Det var fint och medborgarplatsen var precis som jag kom ihåg henne i gryningsljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback