go maggan!

Ibland är magdalena ribbing så rysligt bra. Jag är inget stort fan av äktenskapet och alla myter och romantiserande som sker kring det. Och när magdalena ribbing idag på sin etiketsspalt förklarar för alla kvinnor där ute hur det här med frieri går till blir jag väldigt glad. 

"Så vad är det du väntar på? Att din partner ska som det bruakr heta med en nutida fånig banal fras, "gå ner på knä" och fråga om du vill gifta dig? Varför frågar du inte själv? Vilken dag som helst, skottår eller inte, duger att fria till den man vill leva med.

Om man redan lever tillsammans är frieriet helt överflödigt."

Go maggan säger jag!

Kommentarer
Postat av: degbunke

Läste hela Ribbings svar. Underbart. Och själva frågan var ju mer än lovligt fånig: "Har inte fått något frieri ännu och börjar ledsna lite..." - men snälla nån... Finns det verkligen kvinnor idag, 2008, som sitter och väntar på att mannen ska fria?!! Gudars skymning, det är ju så att man mår illa. =P

Postat av: Herr E

Jag tycker att ni är lite hårda, även om jag håller med om att det är tråkigt och fåningt att det är så.

Hela samhället talar konstant om för kvinnor att det är önskvärt att deras man friar till dem (bl a), är det då konstigt att vissa/många tycker att det är viktigt?

2008-02-11 @ 11:14:43
Postat av: k-paw man

Det är just det som gör henne så bra. Mitt i detta prat om hur önskvärt och viktigt det är med frieri så är maggan en förnuftets röst, eller den fina vardagsromantikens eller vad som helst.

Det är inte konstigt att många kvinnor tycker det är viktigt. Men, det är väldigt bra när någon annan ger en vettigare bild.

2008-02-11 @ 12:39:04
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback