tandkräm

Här om dagen stod jag och skulle köpa tandkräm i min (nästan) lokala butik. En snabb jämförelse visade att märken som man ser reklam för i snitt kostar mellan 20-30 kronor per tub, emedan butikens (nästan) egna märke kostade 6,98 per tub. Alltså cirka en fjärdedel av de andra tuberna. Snåltarmen slog till och jag köpte den billiga, som självklart visade sig vara ganska äcklig. Visserligen föga förvånande. Sluteffekten är dock rätt snarlik när borstandet väl är klart. Det känns lite mintigt och fräscht sådär...

Så men, om man bortser från smaken. Finns det någon anledning att betala över 20 spänn för tandkräm. Gör de där trefärgade, eller multiprotectionande tandkrämer verkligen mer nytta än de som bara är "tandkräm". Någon som vet? Jag orkar inte googla just nu...

Kommentarer
Postat av: Arktos

enligt min mor som kan sånt där så finns det i vissa tandkrämer något slags slipmedel som gör tänderna vitare. Det ska man inte använda mer än en gång i veckan då emaljen förstörs, har jag för mig. Det kan vara så att detta också finns i billigare tandkrämer. Jag minns inte riktigt.

jag brukar i alla fall köpa billig tadkräm, men inte den billigaste eftersom den brukar vara äcklig. EuroShopper är billigast & äckligast. Men de dyraste är ofta båda dyra och äckliga.

Postat av: k-paw

Den här verkar vara slipmedelsfri. Så det känns skönt. Och bra att man får sina fördomar bekräftande om att det i övrigt inte är så stor skillnad.

EuroShopper är lite av ett speciellt märke. Onekligen.

2008-02-27 @ 23:02:58
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Jocke

Har inte tittat in här på ett tag och har en del att läsa ikapp. När det gäller det här inlägget måste jag bara skriva en liten kommentar, för jag förstår ju att det måste vara Eldorados tandkräm du köpt :) Den är verkligen inte så god. Hursomhelst så ställde jag just den där frågan till min tandläkare för några år sedan och hon sade att jag skulle satsa på någon jag tyckte smakade bra men hon tipsde om ett märke det var mer flour i. Så det är tydligen bra. Jag har lärt mig av kunderna att tandkräm som gör tänderna vita är dåligt för tandköttet. Euroshoppers tandkräm har jag inte haft nöjet att exprimentera med.

2008-03-12 @ 01:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback